Postnord åbner B2B on-demand 3D portal

Tidligere i år valgte PostNord at gå ind ind på 3D-markedet ved at investere i en Stratasys J750 samt udvikle 3D Creator-appen sammen med Sony Mobile. Gennem app’en har forbrugerne været i stand til at designe deres egne 3D-modeller og derefter få dem distribueret af PostNord. Nu lancerer PostNords datterselskab en B2B portal, der gør det muligt for kunderne at producere egne print og ordre via PostNord.

Postnord Strålfors administrerende direktør Ylva Ekborn.

– PostNord Strålfors stræber efter at være vores kunders digitaliseringspartner, hvilket betyder at vi skal være i spidsen og udnytte de muligheder, som digital udvikling skaber. Siden vi lancerede vores 3D-koncept i starten af ​​året, har vi modtaget meget positiv response, og det er klart, at flere og flere virksomheder undersøger mulighederne for 3D-løsninger i deres forretning, siger Postnord Strålfors administrerende direktør Ylva Ekborn.

Den nye on-demand-portal er tilgængelig for erhvervskunder og B2B-markedet og er blevet udviklet sammen med firmaet 3YOURMIND. Derudover vil der også være adgang til eksperter til rådgivning og dannelse af CAD tegninger.

– Vi er meget glade for, at vi kan lancere vores 3D portal. Dette er det næste skridt for at gøre 3D-markedet mere tilgængeligt, siger Ylva Ekborn.

Om at bestille 3D print via PostNord Strålfors portal siger Filip Sandberg, teknisk slagschef hos Glenair Nordic:

Filip Sandberg, teknisk slagschef hos Glenair Nordic.

– Portalen har en simpel brugergrænseflade, der er let at forstå og er hurtig at bruge. Levering er hurtig. Jeg går ind på hjemmesiden, bestiller og har produktet inden for to til tre dage. Det er meget hurtigere end vores konkurrenter, som har brug for 12-14 uger for at vise en prototype.

Samtidig mener Filip Sandberg, at kvaliteten er professionel med flotte detaljer. Alt ser ud som om du har tænkt. Men frem for alt giver 3D-print en meget god effekt hos kunderne.

– Kunderne er meget positive, når de ser et 3D-print. Det gør det meget nemmere for dem at visualisere og få en følelse af, hvordan slutresultatet bliver. I sidste ende resulterer det i en bedre diskussion med kunden, som hjælper os meget i salgsprocessen, siger Filip Sandberg.

På PostNords hjemmeside kan du læse mere om det nye 3d-værktøj: https://3d.postnordstralfors.com/en/

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *


Color on Demand

Seks år har Colorfabb brugt på at udvikle deres Color on Demand filament. Colorfabb er, som navnet antyder specialiseret i farvede 3D-printmaterialer.

Publicerat av: 

Kodak skal skubbe Evolve ind i fremtiden

Eastman Kodak og Evolve Additive Solutions Inc. indgår et teknologipartnerskab, hvor Kodak vil levere billeddannelsessystemer, dele og forbrugsstoffer til Evolve baseret på den digitale elektrofotografiske platform KODAK NEXPRESS.

Publicerat av: 

Mitsubishi på vej med en 3D-metalprinter

I flere internationale medier har man på det seneste kunne læse, at Mitsubishi er på vej med en ny 3D-metalprinter. Den er endnu ikke navngivet, og er muligvis kun protostadiet. Men inden for de næste to til tre år skulle det være ganske vist.

Publicerat av: