Servicebureauet Protolabs slår egne salgsrekorder

Den globale industrielle servicevirksomhed Protolabs har offentliggjort en rekordindtægt i tredje kvartal 2018. Resultatet fortæller blandt andet om en omsætningsstigning på 25 procent inden for 3D Print.

De samlede indtægter for de tre måneder, der sluttede den 30. september 2018, var 115,4 millioner dollar, en stigning på 31 procent i forhold til samme periode i 2017, hvor omsætningen var 88,1 millioner dollars. Af disse indtægter tegner 3D Printing-segmentet for 13,8 millioner dollar i 3. kvartal 2018, i forhold til 11,1 millioner dollar i 3. kvartal 2017.

Vicki Holt, administrerende direktør for protolabs siger: – Vi er glade for at levere endnu et kvartal med over 30 procents vækst. Protolabs viser igen en stærk position på tværs af alle vores geografiske områder og i hvert af vores forretningsområder. Som følge af en fortsat stærk drift og vækst i alle vores individuelle serviceydelser fremtræder vi mere som en samlet løsning for en stor del af vores kunder.

Protolabs omsætning er rapporteret på tværs af fem servicesegmenter, hvoraf Injection Molding og CNC Machining fortsætter med at generere størstedelen af indtægterne. For 3. kvartal 2018 tegnede Injection Molding sig for 53,6 millioner dollars i omsætning, en stigning på 8,4 procent i samme periode i 2017, hvilket udgjorde over 49,5 millioner dollars. CNC Machining havde en omsætning på 40,8 mio. dollars i tredje kvartal 2018 mod 27,2 mio. dollars i tredje kvartal 2017. Pladebukning blev for nylig tilføjet som en del af porteføljen, og dette segment havde en omsætning på 6,5 mio. dollar i tredje kvartal 2018.

Med hensyn til omsætningen på næsten 25 procent inden for 3D print, fortæller Vicki Holt, at Europa fortsat vil være et prioriteret område for Protolabs. I tredje kvartal var Europa den region med den største vækst inden for 3D print. Det tyske 3D-printbureau Alphaform, der blev erhvervet af Protolabs i 2015, krediteres for at drive en del af denne vækst.

Inden for 3D markedet er 3D metalprint vokset hurtigere end plastmarkedet i det seneste kvartal, og det gælder både USA og Europa tilføjer John A. Way, CFO hos Proto Labs.

Protolabs er, udover USA og Japan, repræsenteret i flere større europæiske lande. Heriblandt England, Tyskland og Sverige, men endnu ikke i Danmark.

Publicerat av: 

Del artiklen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *


Color on Demand

Seks år har Colorfabb brugt på at udvikle deres Color on Demand filament. Colorfabb er, som navnet antyder specialiseret i farvede 3D-printmaterialer.

Publicerat av: 

Kodak skal skubbe Evolve ind i fremtiden

Eastman Kodak og Evolve Additive Solutions Inc. indgår et teknologipartnerskab, hvor Kodak vil levere billeddannelsessystemer, dele og forbrugsstoffer til Evolve baseret på den digitale elektrofotografiske platform KODAK NEXPRESS.

Publicerat av: 

Mitsubishi på vej med en 3D-metalprinter

I flere internationale medier har man på det seneste kunne læse, at Mitsubishi er på vej med en ny 3D-metalprinter. Den er endnu ikke navngivet, og er muligvis kun protostadiet. Men inden for de næste to til tre år skulle det være ganske vist.

Publicerat av: