Design dit eget barbergrej med Gillette

Ved at tilbyde personlige oplevelser skaber varemærkeejere følelsesmæssige forbindelser med deres kunder. På digitale platforme er muligheden for personlig tilpasning tilstede overalt. Forbrugerne forventer i stigende grad at blive tiltalt direkte og personligt i et sprog og med produkter, der afspejler deres smag og præferencer.

Barberredskabsproducenten Gillette har taget teten i denne trend med sit Razor Maker-koncept, der er en platform, som tilbyder forbrugerne at designe deres egen barberredskaber.

Med Formlabs Form 2 3D-printere som produktionsenhed giver Razor Maker forbrugerne mulighed for at bestille tilpassede 3D-printede barberskraberhåndtag, med valg mellem 48 forskellige designs (og stadigt flere tilføjes), en række forskellige farver samt muligheden for at tilføje brugerdefineret tekst.

– Vores partnerskab med Formlabs gør det muligt for forbrugerne at få et barberredskab der svarer til deres smag og præferencer. Vi er glade for at arbejde sammen med vores naboer i Boston for at udbrede dette koncept i branchen, siger Donato Diez, global brandmanager for Gillette og Razor Maker.

Variation og kompleksitet koster ikke ekstra i et 3D print. En designer tegner et barberskraberhåndtag på en wacom-tablet, og arbejder derefter videre i zbrush cad-softwaren.
Ved hjælp af 3D print kan Razor Maker designere hurtigt teste ideer, og flytte dem problemfrit fra koncept til 3D-model til fysisk produkt inden for få dage.
I sidste ende giver fraværet af konstruktionsmæssige begrænsninger mulighed for at tilbyde forbrugernes valgfrihed. I et marked, der er mættet af masseproducerede varer, er målet for Razor Maker at tilbyde forbrugerne chancen for at lave barberskrabere, der er helt deres egne.

De første trin i processen er helt digitale: En forbruger tilpasser et unikt håndtag via Razor Maker -webstedet, og det resulterende design konverteres til en 3D-fil. Flere designfiler sendes derefter til en 3D-printer, der samtidigt udskrives i en enkelt batch. Hvert håndtag vaskes derefter, efterhærdes, belægges og samles, inden de sendes direkte til forbrugeren.

Du kan designe og bestille dit eget Gillette-skaft her.

 

Publicerat av: 

Del artiklen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *


Color on Demand

Seks år har Colorfabb brugt på at udvikle deres Color on Demand filament. Colorfabb er, som navnet antyder specialiseret i farvede 3D-printmaterialer.

Publicerat av: 

Kodak skal skubbe Evolve ind i fremtiden

Eastman Kodak og Evolve Additive Solutions Inc. indgår et teknologipartnerskab, hvor Kodak vil levere billeddannelsessystemer, dele og forbrugsstoffer til Evolve baseret på den digitale elektrofotografiske platform KODAK NEXPRESS.

Publicerat av: 

Mitsubishi på vej med en 3D-metalprinter

I flere internationale medier har man på det seneste kunne læse, at Mitsubishi er på vej med en ny 3D-metalprinter. Den er endnu ikke navngivet, og er muligvis kun protostadiet. Men inden for de næste to til tre år skulle det være ganske vist.

Publicerat av: